Statens uddannelsesstøtte

Da mine forældre blev skilt, så måtte jeg flytte for mig selv eller bruge 90 minutter på at komme i skole hver morgen. Der gik ikke busser i nogle af de små byer mine forældre flyttede til og de havde ikke tid til at tage mig med i bilen om morgenen, da de begge skulle i andre retninger end skolen.

 

Så jeg flyttede for mig selv. Desværre var jeg afhængig af mine forældres indkomst fordi jeg var under 21. Derfor er min SU gæld stor nu og den har reelt stoppet mig fra at studere videre. Ikke engang fritidsarbejde kunne lukke hullet i min økonomi, da kollegieværelserne var meget dyre og privat udlejning var ikke en mulighed da udlejerne kræver at man stiller med en ansættelseskontrakt lydende på fuldtidsarbejde.

 

Jeg er bitter over at have været nød til at låne penge. Det burde være mere lidelse ude i verdenen, når vi skal være spændt så hårdt for.

 

Det er ikke et retfærdigt system og jeg tænker ofte om det er den rigtige måde at landet styres på, når ingen tilsyneladende tænker på at vi bør låse vores land af som f.eks. Ungarn gør.

 

Ihvertfald er hver dag en kamp og en frustration, fordi jeg vil studere videre så meget.

Write a comment

Comments: 0