Hvor er jeg nu?

Det er nu en del år siden jeg sidst havde gang i min blog. Det vil jeg prøve at gøre noget ved.

 

Efter min heldigvis korte tid på efterskolen, startede jeg på gymnasiet. Det blev jeg færdig med og nu arbejder jeg på fuld tid, fordi mine forældre blev skilt undervejs og jeg derfor måtte stifte et SU lån for at kunne flytte for mig selv og blive på skolen i stedet for at droppe ud.

 

Jeg håber at komme i gang igen om 3-4 år. Jeg kan ikke fortsætte mine studier før jeg har afviklet al den gamle gæld og har skabt mig en sum penge, så jeg kan studere videre.

 

Mine forældre blev som sagt skilt, de flyttede hver for sig og desværre begge blev det til at de flyttede lidt ud for byen da de skulle have noget billigt at bo i. Jeg måtte derfor flytte i en kollegiebolig som nok er noget af det dyreste man kan få hvis man ser på pris i forhold til kvadratmeter. Jeg måtte låne og det sætter nogle begrænsninger på mit liv idag.

 

Jeg forbander det samfund som tvinger unge som mig til at gældssætte sig for at få en uddannelse. Ingen skal komme udefra og hævde at de har det værre.

 

Jeg arbejder i et supermarkedet. Jeg er desværre sat ned i tid fordi der kom nogle medarbejdere med løntilskud. Jeg er trist og sur over at det koster mig et år af mit liv hvor jeg ikke kan tjene så meget som jeg ville, fordi der skal være plads til personer på løntilskud eller integrationsydelse. Hvor er fagforeningerne? Hvor er de politikere, som gerne vil tjene de almindelige danskere som mig, der arbejder i et almindelig job til almindelig løn?

 

Min nuværende lejlighed er større og billigere end kollegieværelset. Jeg kunne først få adgang til den billige lejlighed, da jeg var færdig med mit studie. Man skal nemlig stille med en ansættelseskontrakt på et vist antal timer. Jeg fik lejligheden imens jeg havde flere timer, hvilket var lidt heldigt for med mit nuværende timetal ville jeg ikke have fået adgang og så havde jeg været hjemløs, hvis jeg ikke var flyttet ud til en af mine forældre, for kollegieværelserne kan man ikke bo i under et sabbatår.

 

Jeg er noget trist over at være Dansker anno 2017.

Write a comment

Comments: 0