Farlig gruppering i Danmark

Jeg har læst at Teen Challenge har et sted for unge nede i byen.

 

Hvad er Teen Challenge for en størrelse?

 

Det er tilsyneladende en kristen kult baseret på Pinsekirken. Er alt fryd og gammen for de unge, der kommer i kløerne på Teen Challenge. Nej, bestemt ikke. I USA er der mange skrækhistorier om unge og voksne, som er blevet sendt til nogle af de steder Teen Challenge driver.

 

Her er et udvalg:

 

Men det er mere end det. Det er hele deres holdning som det er galt med. Ja, de har opstillet 5 punkter hvor tingene er gået galt, men det er jo ikke katastrofer. Verdenen ændrer sig. Nogle gange til det bedre, nogle gange til det værre. Hvad er der galt med at have mindre tøj på? Og selvfølgelig udfordrer dine børn dig. Hvis de ikke gjorde, hvordan skulle de så blive selvstændige mennesker? Jeg er opvokset i et årti med dette årtis værdier. Mine børn vokser op i en tid med Internet og E-sport. De kan ikke melde sig ud af samfundet og leve som jeg levede som teenager. De drikker faktisk mindre i dag og har mere fokus på deres uddannelse end jeg havde.

 

Den største fare for vores land er hvis vi tillader folk at trække sig ud og leve i et parallel samfund. Hvis unge lader sig lede efter blot halvdelen af de mærkelige livsværdier, som anvendes af Teen Challenge fra USA, så er denne bevægelse en fare for Danmark.

 

 

 

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    kristian (Thursday, 17 September 2020 21:06)

    Har du mere info på teen challenge danmark? dette er det eneste sted hvor jeg har fundet ordet kult i samling med Teen challenge i dansk kontekst. det lader til at lederen i danmark sidder på det europeiske råd for teen challenge, hvor andre europæiske lande også har haft tilfælde af kult lignende opførsel fra teen challenge.