Detentioner i Canada har noget som Danske ikke har

Tænk at blive arresteret efter en hygge tur i byen og så blive smidt i detentionen. Det var hvad der skete for en fyr i klassen og det var kun fordi at jeg var for fuld til at forsætte i byen for så var jeg også røget med.

Men det er ikke et godt sted og betjentene er alt for meget. For at gøre det meget værre så er der ikke kameraer kørende hele tiden så de kan udøve al den magt de måtte have lyst til og ikke alle kan tåle at have så meget magt.

Jeg søgte på nettet og i Canada vandt en pige over systemet og fik en erstatning på ikke mindre end 60.000 Canadiske dollars. Så kan de lære det!

Jeg synes at vore politikere skulle forlange at der kom kameraer op i alle detentioner, så vi kan overnatte trygt sådanne steder, når politifolkene ude på gaden forløber sig.

Se: Tethered girl gets $60,000 in lawsuit against Victoria police

Helte der tør stå op imod systemet kommer i de mærkeligste størrelser. Bare jeg havde et sådan mod til at forsvare vores måde at leve på.

Write a comment

Comments: 0