Hvorfor at jeg ikke støtter ulandshjælp

Jeg giver som skrevet ovenover ikke 1 krone til ulandshjælpsprojekter. Sådan har det været siden at sælgerne af den T-shirt jeg har på lige nu blev dømt for hjælp til Terrorisme. Søg på Fighters+Lovers hvis I vil vide mere.

En anden dansker som er kommet i klemme er Niels Holck. Jeg har hørt en af hans foredrag. Det var min skolelærer som anbefalede at vi tog ind og hørte på ham. Han virker som en flink fyr og vi var flere i klassen som hørte foredraget og som mener det samme.

Han har hjulpet med at bygge huse i flere lande og så er han nok mest kendt for at være beskyldt for terrorisme af Indien, som er et kunstigt land lavet af Englænderne uden at tage hensyn til at det inden den Europædiske indblanding var en masse små stater, hvor mennesker levede i fred og ro. De blev tvunget ind i den Indiske Union og nogle husker måske TV-serien "Imperiets Juvel" som mine forældrer har vist til mig og måske er noget af det bedste fjernsyn der er lavet selvom det selvfølgelig er mange år siden at den blev sendt i Dansk fjernsyn. I sidste afsnit beskrives den vold som dannelsen af Indien medførte. Nogle få stater valgte af stå udenfor, men de blev indlemmet - de seneste (f.eks. Goa) i 60'erne.

Hvis Niels Holck bliver udleveret til Indien, så bliver han dræbt. Det mener andre end ham selv. Se denne artikel fra The Independent, som mere end antyder at rigtig mange mennesker var interesseret i at flyvningen blev gennemført. Mest af alt Indien, som brugte flyvningen som en undskyldning til forfølge mennesker i området. Der foregår stadig overgrev den dag i dag, men her er artiklen:

Up in arms: The bizarre case of the British gun-runner, the Indian rebels and the missing Dane

Min holdning er: Hvis der foregår sult, undertrykkelse og krig i udlandet, så skal vi almindelige borgere skifte kanal når der er noget om det i nyhederne. Vores personlige involvering kommer kun til at gå ud over os selv.

Write a comment

Comments: 0