Computer og udlandsrejse: Farligt?

Jeg læser på en hjemmeside at en Dansker er blevet arresteret fordi at den computer, han brugte var ramt af virus og at politiet så hemmeligt fulgte ham fordi at de kunne se at ejeren af IP-nummeret havde booket en fly-billet til USA.

Se nyheden her fra en engelsk hjemmeside om computervirus

Derovre blev han så arresteret, men hans Danske kollegaer som sidder sammen med ham og har fulgt hans brug dagligt mener at han er uskyldig.

Min computer havde virus for et år siden. Er jeg så i fare?

Jeg læser også nu hvor at jeg søgte på anti-virus at man om noget tid vil blive lukket ude fra Internettet hvis ens computer ikke er forsynet med et anti-virus program. Hvordan finder de ud af det? Se: Microsoft vil tvangslukke din PC, hvis du har virus

Write a comment

Comments: 0