Det er jo farligt. Hvornår lærer de det?

Nu læser jeg om den frygtelige ulykke ude på Præstø Fjord.

Jeg forstår ikke at man ikke forbudt det. Ude på vores lokale fjord sejlede en gruppe efterskole elever fra Kongenshus Efterskole ud på Hjarbæk Fjord, som vores lokale vandhul hedder. En elev endte på intensiv afdelingen, men kom sig heldigvis.

Dengang var der tale om at forbyde al sejllads og mine forældre bad mig om at blive syg lige inden intro-turen for ikke at risikere liv og helbred, da det trak op til regn.

Når det nu allerede er sket en gang at unge har været i livsfare, hvorfor bliver de så ved med at tage på sejltur når vandet er for koldt.

En hjemmeside som beskæftiger sig med sikkerhed for unge, der af den ene eller anden grund må leve udenfor deres hjem, taler om at kræve frihedsstraf hvis reglerne ikke bliver overholdt. Hvilke regler tænker jeg? Er der overhovedet nogle?

Write a comment

Comments: 0