Mishandlede kyllinger - hvem gider dem?

Jeg skrev i sidste blog-indlæg at Italien er retsløs når vi taler om mærkevarer. På Danmarks Radio's hjemmeside kan man læse en noget nederen historie, som kan få en til at tro at Danmark som retsstat er et overstået kapitel.

Det drejer om at to kvinder er blevet snydt af et advokatfirma i forbindelse med en internet handel til at få deres tasker destrueret blot fordi at det drejer sig om en eller anden såkaldt kopi-produktion.

Når de store mærkevarefirmaer får deres varer lavet i fjernøsten til spotpriser så hænder det undertiden at tingene ikke bliver lavet ordentlig og så frigives varerne på det lokale markedet, men selvfølgelig under den forudsætning at varerne ikke skal blive solgt i Europa.

Alle som har en printer ved at blæk koster en formue. Hvad folk ikke ved er at patronen tører ud før tid fordi at der er en chip i blækpatronen der fortæller at det skal den. Desuden er der en chip så en blækpatron købt i Asien til en fornuftig pris ikke kan sælges i Danmark hvor at blæk er mere kostbar en narkotika pr. gram. Hvorfor at de kriminelle ikke smugler printerblæk i flydende form frem for stoffer er mig en gåde, da fortjenesten ville være større.

Så bringer TV-avisen et indslag om nogle kyllinger fra Tyskland der blev behandlet knapt så godt inden at de blev til kød-stykker i Netto eller i en af Dansk Supermarkeds andre forretninger.

Her er det så at jeg står lidt af. Hvis vi ikke kan købe andre ting end blot mad til konkurrencedygtige priser så gider jeg ikke at tænke på dyrevelfærd. Jeg vil forsætte med at købe den billige vare af en given type uden at tænke på dyrevelfærd, økonogi og social ansvarlighed.

Forarget? Ja, bare tak det advokat firma som Gucci har sat på kopisager. Deres handlemåde tapper mig for mental overskud til at tænke på kyllinger og hvad ellers at DR sender her i aften. Jeg tager mig en aften med Kanal 4, så jeg kan undgå mere elendighed.

Write a comment

Comments: 1