Ferie - hvortil?

Det går nu rigtig godt i min gamle skole.

Som belønning vil mine forældre gerne sende mig på ferie, men hvor skal jeg hen?

Jeg tænkte først på Italien, men dernede
kan hvem som helst dømmes for en forbrydelse der måtte være begået i nabolaget da intet menneske kan undgå at efterlade sig DNA. Eksistensen af DNA i ens egen lejlighed kan betyde skyld. Hvad hvis der sker på noget på hotellet, så kan jeg risikere årtiers fængsel blot fordi at jeg har boet der. Jeg har også tøj købt fra Føtex og Netto, som vil give bøde i Italien, da det dernede. Forbruger Europa skriver således:

I flere lande er det også ulovligt at bruge kopivarer, uanset om varerne måske er købt lovligt i et andet land. Inden du rejser ud i Europa, skal du derfor være opmærksom på, om du medbringer kopivarer.

Jeg har ikke styr på hvor mange af mine tasker, briller og trøjer der er kopier. Jeg har købt en del ting på festivaller og i supermarkederne. Da Italien således er ude af betragtning, hvor kunne jeg så tage hen hvis jeg gerne vil holde ferie et varmt sted. 

Jeg tænkte på Spanien, men da jeg er ved at gøre mig klar til gymnasiet og gerne vil have noget at drikke, så kan det blive svært.
Via en rådgivningsside fandt jeg en artikel i Jyllandspesten, som fortæller at Spanien ikke gider turister mere.

Så er der Frankrig, men der er ikke rigtigt noget for unge og de taler kun en lokal dialekt, som ingen gider mere.

Jeg ser nu på Bulgarien, hvor at man har tilbudt læseferierejser. Der taler de i det mindste engelsk. Er der nogen der har erfaringer med disse rejser?

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    sex tel (Tuesday, 17 January 2017 14:07)

    ugrupowawszy